goldstarfc
goldstarfc
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kv. mrkzs

 

 

 

 

 
  
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

                                                              

 

 

                                                             

 

 

                              

 

 

 

 

    

 

                              

                   

 
Linkek
 
Jtkszably

 

JTKSZABLYOK

 

a szabadtri kisplys labdarg bajnoksgokon

 

 

 

1.  Jtktr:

 

A kisplys labdarg jtkra alkalmas minden olyan kzilabdaplya, melynek szlessgi mrete: minimum 15, maximum 20 m, hosszanti  mrete: minimum 35 m, maximum 40 m.

A jtktr talaja: mf.  

A mrkzs lejtszsra alkalmas a kzilabda plya akkor, ha az oldal, alap- s kzp, a 6 m-es bntetvonal s a 7 m-es bntetpont fel van festve , valamint a 2x3 m-es kapura a hl fel van szerelve s a kapu le van rgztve.

 

 

2.  Labda:

 

A FIFA ltal elfogadott  5-s  mret.

A mrkzsek alkalmval a plyavlaszt csapat kteles labdrl gondoskodni.

 

 

3.  Jtkosok:

 

Egy csapat egy mrkzs alkalmval 12 jtkost szerepeltethet.  Egyidejleg a jtktren 1 kapus s  5 meznyjtkos tartzkodhat.

A  mrkzst  4  fvel lehet  elkezdeni ,  melybl  1  f  a kapus. A mrkzs befejezsig a csapat kiegszthet 6 fre.

Ha killtsok, vagy srlsek alkalmval a csapatok ltszma 4 f al cskken, a  mrkzst be kell szntetni. Ebben az esetben a versenybizottsg dnt a mrkzs ered- mnyrl. Fentiek  az idleges killts esetn is rvnyesek.

 

 

4. Jtkosok felszerelse:

 

A mezsznekben a kt csapat vezetje kteles megegyezni a mrkzs  eltt,  azonos szn  mezek  esetn az  ellll csapat kteles  mezt cserlni.

Lbbeli tornacip, teremcip illetve salakra vagy mfre alkalmas cip lehet. Az a jtkos aki az engedlyezett lbbelin kvl ms eltr felszerelsben jtszik, azt a jtkvezet mindaddig nem engedi fel a plyra, amg az elrt felszerelsben nem jelentkezik jtkra.

A jtkosok semmi olyat nem viselhetnek, amellyel nmagt , vagy a tbbi jtkos testi psgt veszlyeztetik ( gyr, karra, nyaklnc).

A bajnoksgban rsztvev meznyjtkosok a mrkzseken melegt fels rszben nem jtszhatnak, kivtel a kapus.

Sportszemveg,kapusnak sapka hasznlata engedlyezett .

 

 

 

5.  Cserejtkos:

 

Csernl a jtkos a sajt trfelnek oldalvonalnl jhet le a plyrl illetve lphet a jtktrre akkor, ha a cserejtkos  mr  lejtt  a jtktrrl

A mrkzs alkalmval folyamatosan lehet cserlni.

Rossz csere esetn (pl. ha tbben vannak a plyn) a jtkvezet 2 perces killtssal kteles bntetni a vtkes csapatot.

 

 

6.  Jtkvezet:

 

A jtkvezet hatskre s a szablyok ltal adott jogainak gyakorlsa akkor kezddik, amikor a jtktrre lp.

Bntet jogkre kiterjed az olyan esemnyekre is, amelyek olyankor trtnnek, amikor a jtk ideiglenesen sznetel, vagy amikor a labda jtkon kvl van. A jtkkal s a mrkzs eredmnyvel kapcsolatos tnyekre vonatkoz dntsei vglegesek. Amennyiben felismeri, hogy dntse tves , mr nem vltoztathatja meg , ha a jtkot

jraindtotta , vagy jelezte az els vagy msodik flid vgt s elhagyta a jtkteret.

 

- rvnyt szerez a szablyoknak,

- mri az idt s biztositja a jtkid betartst, hozzadva minden, srls vagy ms ok   miatt bekvetkezett idvesztesget,

- korltlan joga, hogy a jtkot valamely szablytalansg miatt brmikor meglltsa, a mrkzst megszaktsa, vagy beszntesse, ha ezt az idjrs, a nzk zavar magatrtsa vagy ms ok miatt szksgesnek tartja,

- attl a pillanattl kezdve, hogy a jtktrre lp, figyelmezteti a szablytalan vagy sportszertlen magatartst tanust jtkosokat s tovbbi szablytalansg vagy sportszertlensg esetn kizrja ket a jtkbl,

- megszaktja a jtkot, ha vlemnye szerint valamelyik jtkos slyosan megsrlt. A jtkost a lehet leggyorsabban el kell tvolttatni a jtktrrl s a jtkot folytatni kell. Ha egy jtkos knnyebben srl meg, a jtkot nem kell meglltani, amig a labda jtkon kvl nem kerl. Az a jtkos, aki pols cljbl az oldal vagy kapuvonalhoz tud menni, nem polhat a jtktren,

-gondoskodik arrl , hogy az a jtkos , akinek vrz sebe van , elhagyja a jtkteret  s csak akkor trhet vissza ismt a jtktrre , amikor a jtkvezet meggyzdtt rla , hogy a vrzs elllt . Vres felszerelsben nem lehet a mrkzsen jtszani.

- a jtkvezet csak addig vltoztathatja meg elz itlett, amg a jtk jra meg nem indult,

- ha egy jtkos azonos idpontban kt klnbz szablysrtst kvet el, a jtkvezetnek a slyosabbat kell bntetnie,

- ha a jtkvezet megszaktja a jtkot , amikor a lada jtkban van s labdaejtssel indtja jra ,ha  a labda kzvetlenl az ellenfl kapujba kerl , akkor kirgst kell tlni , ha a sajt kapuba , szgletrgst kell tlni az ellenfl javra.

- killtja azt a jtkost, aki vlemnye szerint durva jtkban, vagy slyos sportszertlensgben vtkez, vagy aki goromba srt kifejezseket hasznl. Killtja tovbb azt a jtkost, aki glhelyzetben lv ellenfele ellen szablytalansgot kvet el, szndkos kezezsvel glhelyzetet vagy glt akadlyoz meg, vagy szablytalan cserben vtkes,

 

 

 

 

 

- mindenfajta killts esetn ktelez a piros lap hasznlata. A jtkvezet felmutatja a piros lapot s mellette jelzi a killts idtartamt ( 2 perc, 5 perc vagy vgleges ). A killtst ( a piros lapot ) nem szksges hogy srga lap elzze meg, a szablytalansg slyossgtl fggen kzvetlenl is lehet alkalmazni. Amennyiben a srga lappal figyelmeztetett jtkos jabb srga lap rtk szablytalansgot kvet el, a jtkvezet felmutatja a srga lapot, majd a pirosat s jelzi a killts idtartamt.

A killtott jtkos igazolst a mrkzs vgn el kell venni, s a jegyzknyvvel egytt a szvetsgbe le kell adni.

 

 

7. A jtk idtartama:

 

A jtk idtartama 2 x 25 perc. A flidk kztti sznet a jtkvezet beleegyezse nlkl nem lehet 5 percnl hosszabb.  A flidben a jtkosoknak joguk van a sznethez.

 

 

8. Jtk kezdete:

 

A mrkzs kezdete eltt a trflvlaszts s kezdrgs jogt sorsolssal kell eldnteni.

A labda akkor kerl jtkba , amikor elrgtk (brmely irnyban) s egyrtelmen elmozdul.

A kezdrgsbl – ez rvnyes a gl utni kezdrgsra is – kzvetlenl gl rhet el.

 

 

9. Killtsok:

 

A killts trtnhet a szablysrts slyossgtl fggen 2 perc, 5 perc jtkidre s vglegesen. A vglegesen killtott jtkos helyett ms jtkost szerepeltetni nem lehet.

 

 

10. Szablytalansgok s sportszertlen viselkeds:

 

Kzvetlen szabadrgssal bntetend az a csapat, akinek a jtkosa szndkosan elkveti a kvetkez szablysrtsek brmelyikt:

- ellenfelt megrgja, vagy megkisrli megrgni,

- ellenfelt gncsolja, lbbal buktatja, vagy megkisrli buktatni, illetve ilyen szndkkal eltte vagy mgtte lehajol,

- nekiugrik az ellenflnek,

- az ellenfelet erszakos vagy veszlyes mdon lki,

- az ellenfelet megti vagy megkisrli megtni,

- az ellenfelet visszatartja,.

- az ellenflt ellki,

- lbbal tmadja az ellenfelet

- az ellenfelt lekpi

- testtel tmadja az ellenfelet

- kezezst kvet el, azaz karjval vagy kezvel megfogja, dobja, viszi, vagy ti a labdt.

- ha egy csapatvezet , cserejtkos , killtott jtkos jtkba avatkozik

 

 

 

 

 

 

Kzvetett szabadrgssal bntetend az a jtkos, aki elkveti a kvetkez szablysrtsek brmelyikt:

- a jtkvezet vlemnye szerint veszlyes mdon jtszik,

- akadlyozza az ellenfl mozgst, amikor a labda nincs megjtszhat kzelsgben a     clbl,hogy lelasstsa vagy irnyvltoztatsra knyszertse ellenfelt

- anlkl, hogy a labdt meg akarn jtszani, szndkosan feltartztatja az ellenflet, azaz a labda s az ellenfl kz fut ,anlkl , hogy fizikai kontaktusban kerlne vele

- a kapust tmadja anlkl, hogy az a labdt fogn, a tmadjtkost akadlyozn vagy a kapu elteret elhagyta volna

- mint kapus kzzel rinti a labdt miutn csapattrsa azt szndkosan lbbal hazaadja, vagy bedobsbl hazadobja

- akadlyozza a kapust abban , hogy a kezben tartott labdtl megszabaduljon

- a labda birtoklsa utn a kapus ismt kzzel rinti , mieltt ms jtkos rintette volna

- hat msodpercnl tovbb tartja kezben a labdt , mieltt birtokbl kiengedn

 

 

11. Szabadrgsok:

 

Ktfle szabadrgs van:

- kzvetlen, amelybl a vtkes csapattal szemben kzvetlenl gl rhet el  , ha sajt kapuba kerl a labda szgletrgst kell tlni.

- kzvetett, amelybl gl csak akkor rhet el, ha a szabadrgst vgz jtkoson kvl mg egy msik jtkos rinti vagy megjtssza a labdt, mieltt az a kapuba jut, ha kzvetlenl az ellenfl kapujba kerl a labda kirgst kell tlni , ha sajt kapuba , szgletrgst.

 

Ha a bntetterleten bell olyan szablytalansg trtnik amely kzvetett szabadrgssal bntetend, akkor a kzvetett szabadrgst a 6 m-es vonal azon pontjrl kell elvgezni, amelyik az esethez a legkzelebb van.

 

 

12. Bntetrgs:

 

Bntetrgst kell tlni, ha a bntetterleten bell kzvetlen szabadrgssal bntetend szablysrtst kvet el valamelyik vdjtkos , feltve , ha a labda jtkban van.

Bntetrgst a bntetpontrl kell elvgezni.Vgrehajtsakor a bntetrgst vgz jtkost s az ellenfl kapust kivve valamennyi jtkosnak a labda vonala mgtt, attl 5 mterre kell lennie. Az ellenfl kapusa a labda elrgsig a kapuvonalon mozoghat, de elre nem szabad ellpnie.

 

Bntet rendelkezsek:

- ha a vdcsapat kvet el szablysrtst, a bntetrgst meg kell ismtelni, amennyiben  nem esett gl,

- ha a tmad csapat kvet el szablysrtst - kivve a bntetrgst elvgz jtkost - amennyiben gl esett, azt meg kell semmisteni s a bntetrgst meg kell ismtelni, ha nem esett gl ,kzvetett szabadrgst kell tlni a szablytalansg helyrl az ellenfl javra .

 

 

 

13.  Szglet rgs:

 

Ha a labda gy a levegben, mint a fldn teljes terjedelmvel thaladt az alapvonalon s utoljra a vdcsapat jtkosa vagy kapusa rintette, akkor a tmad csapat javra szgletrgst kell tlni. Szgletrgsbl kzvetlenl gl rhet el, de csak az ellenfl kapujba. A szgletrgst az oldalvonal s az alapvonal tallkozsi pontjrl kell elvgezni.

 

14.  Bedobs, bergs:

 

Ha a labda akr a fldn, akr a levegben teljes terjedelmvel thaladt az oldalvonalon, vissza kell dobni vagy rgni a jtktrre arrl a helyrl, ahol a labda thaladt az oldalvonalon.

A bergst vagy bedobst annak a csapatnak a jtkosa vgzi el, melynek az ellenfele utoljra rintette a labdt.

A labda azonnal jtkban van, mihelyt a jtktrre kerl, de a bedobst/bergst vgz jtkos nem rintheti, mg ms jtkos nem rt hozz.

Az ellenfl jtkosainak legalbb 5 mter tvolsgra kell tartzkodniuk a bedobs/bergs helytl.

A bedobsbl/bergsbl kzvetlenl gl nem rhet el.

 

15. t mteres tvolsg:

 

Kzpkezdsnl, szabadrgsnl, szgletrgsnl s bedobsnl/bergsnl az ellenfl jtkosainak a labdtl 5 mter tvolsgra kell lennik. Ha ennek kimrst a rg vagy dob jtkos kri a jtkvezettl, akkor a rgs vagy dobs elvgzshez meg kell vrni a jtkvezet spszavt. Ilyen esetben a spsz eltt elvgzett pontrgs srgalapos bntetst von maga utn.

 

16.  Kapusjtk:

 

A kapus csak kzzel trtn kidobssal hozhatja jtkba a labdt a bntetterlet brmely pontjrl. A jtkbahozatalkor a labdnak el kell hagynia a bntetterletet. A labda jtkbahozatalakor a kapus nem tmadhat. A kapus kidobsa a flplyn tlra is szablyos. Ha a labda jtkban van a kapus glt dobhat.

Szndkos hazadsnl, ha a kapus kzzel rinti a labdt kzvetett szabadrgst kell tlni a kapus ellen. A kzvetett szabadrgst a bntetterlet vonalrl kell elvgezni, arrl a helyrl, mely az esemnyhez legkzelebb van.

 

17.  Becssz szerels:

 

A bajnoksgban tilos becsszva szerelni.

A becsszst az ellefl javra megtlt szabadrgssal kell bntetni.

 

Az itt nem szablyozott krdsekben a labdargs ltalnos szablyai az irnyadk.

 

 

Miskolc, 2017. mrcius 01.

 

 
Bajnoksg
 
Tabella
H Csapat M P
1 Albrecht M.Rk. 12 30
2 Parasznya 13 27
3 FT-Trisz 12 26
4 Expendables 13 23
5 Vaccsuszirunj 13 22
6 Bionika 11 21
7 Grmbly 13 21
8 Totenkopf 13 21
9 Homrogd 13 20
10 Krajcrka 13 20
11 Remy 13 20
12 Black Bulls 13 19
13 Los Navos 12 17
14 Hajdu FC 13 13
15 Pereces 13 12
16 Kickoff 11 9
17 Gold Star FC 13 9
18 FC Pokerstars 12 1
19      

 

 

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!